لیبل چیست ؟

لیبل را میتوان راهی مناسب جهت معرفی محصول خود به مشتری دانست, چرا که لیبل بر خلاف طراحی بیشتر به جزئیات محصول میپردازد که همین امر باعث میشود مشتری ارتباط نزدیکی با کالا برقرار نماید.
استفاده از لیبل بر روی جنس از قبیل قیمت ,اندازه و تاریخ به فروشنده این امکان را میدهد که کنترل کاملی بر فروش محصول داشته باشد. تولید کنندگان هم میتوانند ایده های جالبی برای محصول خود به کار گیرند و در بازار داخلی سهم بیشتری را به خود اختصاص دهند.
با شناساندن موفق لیبل به مصرف کننده که لوگوی محصول بر روی آن چاپ شده میتوان فرصت بیشتری برای فروش آن محصول ایجاد نمود. همچنین زیبایی لوگوی محصول باعث میشود مشتری یک تجربه به یادماندنی از آن محصول داشته باشد که همین امر موجب وفاداری آنها به محصول میشود در فروشگاه هایی که محصولات را بر اساس لیبل منظم میکنند میتوانند فروش بهتری را برای خود رقم بزنند. 

انواع لیبل

لیبل های پشت چسب دار

برچسب های روکش دار

لیبل ویژه تبلیغاتی

لیبل امنیتی

لیبل های رولی

لیبل شرینک

انواع چاپ لیبل

چاپ فلکسو و طلاکوبی گرم

از این نوع چاپ میتوان بر روی هر نوع ماده از جمله پلاستیک ،سلفون ، فلز ، کاعذ استفاده کرد و بیشتر بر روی سطوح غیر متخلخل که در بسته بندی غذایی دیده میشود کاربرد دارد.

چاپ دیجیتال براق شده با UV

این چاپ برای لیبل هایی که به صورت تمام رنگی و تعداد کم چاپ میشوند مناسب میباشد.هزینه این نوع چاپ به ازای هر لیبل در مقایسه با چاپ فلسکو بیشتر بوده ولی به ازای این هزینه دیگر شما مجبور به ساختن صفحات چاپ کننده نخواهید بود که از این نظر جبران میشود.در نتیجه کل هزینه های انجام شده این نوع چاپ کمتر و بسیار مقرون به صرفه می باشد.

لیبل چیست

تولید انواع لیبل معمولا بر اساس دسته بندی های ذیل می باشد:

محصولات غذایی

فروش محصولات در فروشگاهی

خودروسازی

تولیدات صنعتی

محصولات آرایشی و زیبایی

محصولات شیمیایی

محصولات شیمیایی کشاورزی

محصولات دارویی

مزیت های استفاده از لیبل

کنترل اطلاعات محصول

استفاده از لیبل‌های اختصاصی به فروشندگان امکان می‌دهد که اطلاعاتی از قبیل قیمت، اندازه، شکل, بسته‌ بندی و تاریخ تولید یک محصول را بر روی آن درج کرده و به این ترتیب کنترل کاملی بر فرایند تولید و فروش محصول داشته باشند.

شناساندن و مطرح کردن یک برند

بهره‌ برداری موفق از لیبل‌های اختصاصی که برند محصول بر روی آن چاپ شده است، باعث می‌شود که فرصت‌های بیشتر و بزرگ ‌تری برای فروش محصول ایجاد شود.

شکل دادن و منظم کردن محصولات در فروشگاه

 شکل دادن و منظم کردن محصولات در فروشگاه بر اساس لیبل‌ها و برچسب‌های آنها می‌تواند مزایای قابل توجهی از نظر بازاریابی و فروش بهتر ایجاد نماید.

لیبل چیست